Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

5 Şubat 2016 Cuma

Benim İçin Yeni Bir Lezzet

ZERDEÇALLI MAŞ FASÜLYE ÇORBASI

Dün akşam eve gittiğimde bizim evden miiisss gibi yemek kokuları geliyordu. Kayınvalidem bir kaç gündür bizde olduğundan mütevellit yemekler ben işten geldiğimde çoktaaann pişmiş oluyor. Ne güzel bir duygu işten yorgun argın gelip de yemeğin hazır olması. O da çok sever değişik lezzetleri denemeyi bende. Cahilliğimi bağışlayın maş fasülye diye bir bakliyat olduğunu ben daha yeni öğrendim. Yeni lezzetlere her zaman açığımdır. Diyelim ki bir yemek kötü koksa bile ben tadına muhakkak bakarım. Yemeklere karşı hiç ön yargım yoktur. Bu demek oluyor ki başka şeylere ön yargıyla yaklaşıyorum :))) 

Allah Allah bu nasıl bir lezzet böyle diye diye bir yandan içip, diğer yandan da nerden gelmiş nedir necidir bu maş fasülyesi diye biraz araştırdım. Zahmet edip bir de siz araştırmayın diye kısaca anladıklarımı yazıvereyim. Sonrasında da muhteşem leziz çorbanın tarifine geçeyim.

Türkiye'de maş fasülyesi 50 yıl öncesine kadar "cin börülcesi" olarak biliniyormuş. Gaziantep ve Torosların eteğinde yetiştirilen bu ürüne talep arttıkça akdeniz iklimine de uygun olması nedeniyle üretimi de artmaya başlamış. Ülkemizdeki üretim miktarı, tüketimimizi karşılamadığından halen Güney Amerika'dan ithal ettiğimiz bir ürün olarak karşımıza çıkıyor. 





















Protein yönünden oldukça zengin olan ve vejeteryanlar için alternatif bir besin olarak biliniyor. Lif yönüyle zengin olmasından dolayı da diyabetikler için de öneriliyor.Cildin yaşlanmasını geciktirmeye, meme kanserine karşı, bizim için en önemlisi karaciğerdeki yağlanmayı azaltması ve karaciğer fonksiyonlarının normale dönmesini sağlaması (eşimde hem büyüme hem yağlanma olduğu için annesi özellikle yapmış) oyy anne yüreği işte evladı için neler neler araştırıp yapıyor. 

  Malzemeler : 
* 200gr maş fasülye (Bir gece önceden 8-10 saat suda bekletilmiş)
* 1,5 yemek kaşığı tereyağı
* 1 silme tatlı kaşığı toz zerdeçal
* 2 silme yemek kaşığı un 
* 1,5 su bardağı süt
* 3,5 su bardağı su 
* 1 çay kaşığı tuz 

Yapılışı : 
* Tencereye maş fasülyesinin üstünü geçecek kadar su ekleyip 7-8 dk kaynatıyoruz. Suyunu süzüp, tekrar su ekleyerek, 5 dk daha kaynatıyoruz. Suyunu süzüyoruz.

* Yağı, unu ve zerdaçalı un kokusu gidene kadar hafif kavuruyoruz. Maş fasülyesini de ekleyip 1-2 dakika tencerede çeviriyoruz. Sütü ve suyu ekleyip, çorba kaynayıncaya kadar karıştırıyoruz. 

* Kaynadıktan sonra 4-5 dakika daha pişirip, blendırdan geçirerek, tuzunu ayarlayıp, dilerseniz dereotuyla ya da maydonozla servis edebilirsiniz. 

Çok doyurucu bir çorba olduğunu belirteyim ki ağır bir yemeğin önüne yapmayın. Denemenizi şiddetle tavsiye ederim. Şimdiden afiyet bal şeker olsun, çocuklarımıza yarasın, hastalara şifa olsun...

Hayırlı cumalarınız, iyi hafta sonlarınız olsun...

16 yorum:

  1. Hımm, denemeli o vakit.
    Bu markanın chia tohumunu aldım ben de ama başlayamadım tüketmeye, bizde de kayınvalidemler var ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 15 tatil olunca babanneler torunları oyalamaya geliyor hep. Filiz kesinlikle dene arkadaşım. Senin o yemeklerle arası iyi olan Duru kıza yarasın :)

      Sil
  2. Maş fasulyeyi hiç kullanmadım. Bu kadar faydanın üstüne kullanmak lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende kullanmamıştım ama nasıl olmuşta ben bu lezzeti atlamışım hayret ettim kendime :)

      Sil
  3. Ben de ilk kez duyuyorum Ülkü'cüğüm, vejateryanlar için faydalı olması çok ilgimi çekti....bir ara et yemeye başladım ama içime sinmiyor et yemek:((afiyet bal olsun canım, eline sağlık kayınvalidenin de, bu arada eve gelince yemeğin hazır olması gerçekten harika bir şey...ah be bana da Bücürük yapsa:)))
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük yapsa evet evet sana da o yapmalı Müjde ablacım :)
      Madem et yemek içine sinmiyor bu tam senlik dene derim ;)

      Sil
  4. Maş fasulyesini ben de ilk kez duyuyorum ve ben de farklı lezzetler denemeyi seviyorum. İşin içinde yemek varsa hiiiç önyargılı değilimdir:))) En kısa zamanda deneyeceğim bu lezzetli çorbayı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yeni lezzetlere açık olmanız sevindim. İnşallah ufaklık da sever.
      Sevgilerimle...

      Sil
  5. Maş fasülyeyi ben şu an sizden öğrendim :) Hiç kötü hissetmeyin kendinizi, bence bilenler azdır. Çok beğenmişsiniz, ben de merak ettim. Umarım tatma fırsatım olur. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy ne güzel demekki tek bilmeyen ben değilmişim yorumlardan anlaşıldığı üzere :)
      Bence fırsat yaratmalısınız denemek için ;)

      Sil
  6. valla bende yeni duydum maş fasulyeyi :) bayağı da lezzetli duruyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denemelisin süt çorbalara çok yakışıyor zaten ben seviyorum yani mesela brokoli çorbasını da sütlü yapıyorum çok leziz oluyor ;)

      Sil
  7. İlk defa duydum denemek lazım hemen yapan birini bulmak lazım:))
    sizlere afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  8. alla alla deniycam taam ben deee :)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba çorbanız çok hoşuma gitti bayıldım değişik bir altarnatif ayrıca poğaçama gelince dağılmıyor kıyır kıyır ama dağılmıyor çok lezzetli sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Mas fasülyem varken yapayim :) Tesekkür ederim habet verdiginiz icin :) esinize de gecmis olsun.Benim babamda da karaciger yaglanmasi baslamis. .haber vereyim Belki yaparlar bu corbadan ...

    YanıtlaSil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)