Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

13 Mart 2015 Cuma

GÜNDÜZ SEFASI


Yazar bu romanı yazabilmek için yüzen bir ev kiralamış. 
Her ne kadar kitabı beğenmesem de yüzen ev fikri bir harika...

Sarah Jio, okuma hızımın düştüğü zamanlarda tercih ettiğim bir yazardı.
Böğürtlen Kışı, Mart Menekşeleri, Son Kamelya ve son olarak da Gündüz Sefası...
Bunları toplu halde indirimden almıştım. Hatta henüz okumadığım uzunca bir süre de artık okumayı düşünmediğim bir de Yağmur Sonrası var elimde.
En son Gündüz Sefasın'da ögghh oldum artık :/


ÇOCUKLU HAYAT ile ilgili görsel sonucu

Yazarın romanlarındaki tarzı kalıplaşmış bir hal almış. Geçmişle günümüz arasında ilginç bir köprü kuruyor. Ama bir kaç kitaptan sonra tahmin edebiliyorsun konunun nereye varacağını. Okuyucuyu şaşırtmıyor. Geçmişteki karakterlerle günümüzden anlattığı hikayenin kahramanlarının yollarının kesişmesi ya da akraba çıkmaları gibi basit olaylar zinciri sıktı beni okurken...
Yazarı fazlaca eleştirmekten kitabın konusundan bahsedemedim. (Nasıl sinir olduysam artık yazara :)))
Ama yiğidi öldür hakkını yeme... Bölümlerin Ada ve Penny ağzından anlatılması, onların anlık duygularını daha derinden anlamaya yardımcı oluyor.
Her neyse yine de emeğe saygı diyerek bu konuyu burada kapatıyorum.

Kitabın konusu yazarın diğer kitaplarında da olduğu gibi Seattle'da geçmekte. Tek farkı tekneler caddesinde yüzen bir evde geçmesi.
Penny geçmişte yaşamış ve gizemli bir şekilde ortadan kaybolmuş ünlü bir ressamın genç ve güzel eşi. Ada ise yakın zamanda yaşadığı büyük acısını unutmak için psikoloğunun tavsiyesi üzerine Seattle'da yüzen bir ev kiralayan New York'lu başarılı bir dergi editörü.
Ada bir yandan acısını unutmak için tekneler caddesindeki yaşama alışmaya çalışırken, bir yandan da Penny hakkında hiç kimsenin konuşmak istememesi ve aniden ortadan kaybolmasının arkasındaki sırrı çözmek için girişimlerde bulunuyor. Yeni umutlar yeni beklentiler içinde olan Ada'nın yeniden hayata tutunuşuyla Penny'nin hayattan koparılışını anlatan akıcı dili olan bir roman Gündüz Sefası...

Eh işte gideri var diyelim. Boş vakitleri değerlendirmek için  okunabilir. 5 üzerinden 3 puanı zorlayan Gündüz Sefası bende sınıfta kaldı...

 gündüz sefası ile ilgili görsel sonucu
Sefanız bol olsun...

6 yorum:

  1. Bu yazarın kitapları ayraclı mı satılıyor? Kimde gorsem icinden bir puskul sarkıyor. Hic okumadım, pek de aklımı celemiyor zaten, Debbie Macomber gibi bir tarzı var zannımca.

    YanıtlaSil
  2. Evet ayraçlı satılıyor arkadaşım...
    Zaten senin gibi bir kitap kurdunu kesmez bu kadın aklını çelemediği kadar var yani :)

    YanıtlaSil
  3. New York Times Best Seller lar bu tarz oluyo genelde. Bunun da okunacağı ruh halleri zamanlarımız olur elbette canım. Fotolar da pek güzel ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Kreatif Başkan ruh hali önemli bazen okuduğum bir kitapta ağlıyorum sonra dönüp baktığımda ben bile şaşırıyorum ne var bu kitapta ağlayacak diye... Kadınları anlamak zor gerçekten kimi zaman ben bile kendimi zor anlıyorum erkekler nasıl anlasın bizi :)
      Fotoğrafları beğenmenize sevindim teşekkürler ;)

      Sil
  4. Sanırım Duygusal Dram ağırlıklı Ben hiç okumadım. Okuduğum kitap türüne denk gelmiyor birde Sanırım Mıy mıy kitapları ben sevmiyorum :) İçine alıp sürükleyecek kitap dediğin Gerilim korku polisiye çok okuduğum içinde olabilir :) Bitmeyecek Öyküyü Okudun mu ???? Anca gelebildim Bloguna :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende o türleri hiç okumuyorum :)
      Bitmeyecek öyküyü okumadım ama listemde mevcut sırası gelince okunacaklar içerisinde yer alıyor...

      Sil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)