Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

28 Nisan 2015 Salı

ÇEVRESEL HAREKETLER BUNLAR

çevre temizliği ile ilgili görsel sonucu
Çevreyle ilgili yazacaklarıma ince düşünülmüş bir kalemle başlamak istiyorum. 
Sonrasında artık kimlere kızdıysam şu içimdekileri atana kadar bi yazayım. 
Dışarıdan bakıldığında sadece bir tükenmez kalem gibi görünen bu yeşil yapraklı hoş kaleme ne güzel bir görev yüklemiş bunu üreten. Kalem çevreci bir ambalaj firması tarafından üretilmiş. Öyle güzel düşünülmüş ki çok hoşuma gitti. Kalemin yapımında biyolojik olarak doğada çözünen ham madde, geri dönüştürülmüş kağıt ve zehirli madde içermeyen mürekkep kullanılmış. 
İçinde bulunduğu ambalajının üzerine her türlü bilgilendirmeyi yazmışlar.
Ön tarafında kalemin nelerden üretildiğini not düşmüşler.
Arkasındaki kapağa da süpriz karaçam tohumları koymuşlar. Acayip ince bir düşünce. 


Ambalajının arka tarafında tohumun ekim aşamaları tek tek anlatılmış. Nasıl fide elde edileceği, boyu kaç santim olduğunda araziye ekileceği konusunda bilgiler verilmiş. Ben henüz tohumu çimlendirmedim. Tohumu ekip, çimlendirip, fidem büyüyünce yeni bir yazıyla fotoğraflarım onu da. 
Bu tür ağaçlandırma çalışmalarına, çevreyi koruma etkinliklerine bir birey olarak katılmayı kendime görev adlediyorum. Ağaç ekmiyorsan ekileni koru bari. Çevre konusunda herkes ahkam kesiyor lakin uygulamaya gelince söylediklerini hayata geçiren insan sayısı malesef ki çok az. 
En basitinden çocuk parkına gidiyoruz, çocuklar temiz bir ortamda eğlensinler, koşsunlar, oynasınlar temiz hava alsınlar, enerjilerini atsınlar diye. Ama ne görüyoruz çöp kutularına atılmayan hemen kenarında biriken poşetler, şişeler vs. Bir de çıt çıt çıt alıyorlar ellerine çekirdeği sanki çok normal birşey yapıyorlarmış gibi fütursuzca kabuklarını yere atıyorlar. Yahu arkadaş hiç mi rahatsız olmuyorsun yere atarken. Farkında bile değiller ki ne yaptıklarının. Sevgili blog ziyaretçim amaaann niye taktın ki bu olaya nasıl olsa 5-6 gün kadar kısa bir sürede doğada ayrışacak yok olup gidecek o kabuklar diyebilirsin. Tamam da yok olmasına müsade edemeyecek kadar sık ve çok atılınca kabuklar ne yapsın her yer çöplük gibi görünüyor. Benim yaşam alanımı kirletmeye ne hakları var ki? Hem de bu mantıktan yola çıkarak, doğada ayrışacak her şeyi yerlere sokaklara atarsak nolur bu çevrenin hali. O zaman karpuz kabuklarını da atalım nasıl olsa ayrışacak meyve kabuklarını da atalım. Sinirlerim tepeme çıkıyor hangi birisini uyaracağıma şaşıyorum o kadar çok ki bunu yapan. Ha diyeceksiniz ki sen hiç çitlemiyor musun? Çitliyorum. Bayılırım hatta açık hava da hele bir de yanında çay varsa ohh değmeyin keyfime. Ama kabuklarını bir kese kağıdına ya da poşete biriktiriyorum. Muhalefet miyim, kıl mıyım, gıcık mıyım, entellektüel miyim ne derseniz deyin valla ben böyleyim :)) Atmayın kardeşim yerlere!!!
Arabayla uzun yola çıktığımızda yanıma mutlaka yiyecek içecek bir şeyler alıyorum. Yoksa çocukları durdurmak mümkün olmuyor. Yediğimiz meyvelerin çekirdeklerini ve kabuklarını yol kenarlarındaki toprak alanlara atarım hep. Meyve kabukları toprağa çok faydalı hatta evdeki saksılarımızın dibine bile koyabiliriz. Kabukların azot ve fosfor yönünden oldukça zengin olduğunu, organik gübre olarak değerlendirilebileceğini okumuştum. Kabukların içinde bulunduğu vitaminler, minareller ve diğer yapı taşları toprağı besliyor. Dibine kabuk dökülen ağacın meyveleri daha canlı renkte ve daha büyük oluyormuş bilginize... Diğer çöpleri bir poşete biriktirir mutlaka bir çöp bulur atarım. Ama ne görüyorum yolda giderken önümüzdeki arabalardan teneke kutular, su şişeleri, cips paketleri aklınıza ne gelirse atıyorlar çünkü onlar çok temiz. Arabaları temiz kalsın yeter ki... Çevre mi? Amaaann onu da salla gitsin nasıl olsa herkes atıyor. Sen böyle düşün ben böyle düşüneyim. Eee bizim yavrulara nasıl bir dünya bırakacağız. Etmeyin eylemeyin ne olur biraz daha duyarlı olalım. 
Bir diğer konu geri dönüşüm. Bu konuda hala geri kalmış ülkeler sınıfındayız sanıyorum. Her sokakta bir tane çöp bidonu, ne bulursak oraya atıyoruz. Oysaki her sokakta geri dönüşümlü çöp kutuları olsa. Çöplerimizi ayrıştırsak, insanlığa faydalı olsak. Yapmayanlara cezai yaptırım uygulasak ne güzel olurdu :)
Sonracığıma sokak hayvanları için çöp bidonlarının yanına sabit bir mama kasesi gibi birşey yapılsa herkes artık yemeklerini oraya dökse o hayvancıklar da yese. Hele hele soğuk kış günlerinde aç kalmasalar ne güzel olurdu. Çok yemek artmaz bizim evde ama nadiren de olsa ekmek ve yemekler kalıyor birleştirip bir poşete koyuyorum onu da çöp bidonunun yanına koyuyoruz. Anında yok oluyor. Tek sıkıntı hayvancıklar yedikten sonra poşet ortalarda kalıyor sanırım ben göremiyorum ama? Onu da yemiş olamazlar heralde. Ya biraz daha akıllı olsalar onu çöpe atsalar ya da yutsalar bari :))) 

sokak hayvanları ile ilgili görsel sonucu
Ya işte anladınız siz beni...
Olsa da olsa bunların hepsi olsa...
Her istediğimiz olsa da hayat bayram olsa...
Temiz bir çevrede sevgiyle kalın...

2 yorum:

  1. Temiz bir çevre çok önemli tabii. Çocuklarımızı bu bilinçle yetiştirmek gerek. Sen de sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz üzerimize düşeni yapalım da gerisi onlara kalmış artık :)

      Sil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)