Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

21 Ağustos 2015 Cuma

BOYAMA VE TATİL KİTABIMIZ

Çalışan annelere yaz tatili sanki daha uzun geliyor. Kendimiz çalışıyoruz. Okula gitmeyen çocukları evde oyalamak avutmak çok zor. Her ne kadar iş çıkışı parklarda bahçelerde gezdirsek de olmuyor. Tüm gün evde olmak aynı şeyleri yapmak, hele hele de apartmanda yaşıyorsa çocuk ve bu site şeklinde değilse çok büyük sıkıntı. Az kaldı okulların açılmasına derken bugün yapılan resmi açıklamayla okulların 28 Eylül'de açılacağını öğrendik. Vay halimize... 
İnstagramda arkadaşların paylaşımlarında görüyordum hep bu tür boyama kitaplarını. Çocukluğumdan bu yana boyama yapmayı hep sevmişimdir. Bir çeşit terapi oluyor bana. Yaz başında almıştım annemle boyuyorum kitabını. Görkem'in çok seveceğini düşünerek hatta oh aman bununla da oyalanır vakit geçirir dediğim bir kitaptı. İkimiz birlikte 3 - 4 sefer ancak oturmuşuzdur boyama kitabının başına. Aslında gerçekten çok zevkli zaman geçiriliyor. Ama erkekle kızın farkı yine ortaya çıkıyor. Aslında resimler kızlara hitap eder nitelikte değil ama Görkem yok tranformers figürleri olsaydı yok yarış arabası figürleri olsaydı daha iyi olurdu demeye başladı. Beraber çok güzel vakit geçiriliyor aslında. Boyarken farklı konulardan sohbet ediyoruz. Müzik dinliyoruz. Ayrı bir kaliteli zaman vakti olduğunu düşünüyorum. Tabi bunu sadece ben düşünüyorum. Kitabı açıncaya kadar yok istemiyorum boyama yapmak falan diyor başına oturunca da anne iyiki de almışsın seninle birlikte boyamak çok zevkli gerçekten hepsini boyamak istiyorum diyor. Çocukları memnun etmek ne zor. Büyüdüklerini hayal ediyorum bazen. Ama bu memnuniyetsizlik şimdilerde böyleyse ilerde biz bu çocukları nasıl mutlu edeceğiz diye düşünmüyor değilim.
Kitabın bir tarafı annenin diğer tarafı çocuğun şeklinde hazırlanmış. En beğendiğim özelliğinden birisi de kağıdının kalın olması böylece keçeli kalem kullanınca arka tarafına çıkıp diğer resmi mahvetmiyor.  Anneler için çizilen sayfalar oldukça zorlayıcı ve karışık, boyayıp bitirmek bir hayli zaman alıyor. Ama benim gibi boyamaktan hoşlanıyorsanız keyifli vakit geçireceğinize eminim. 

Diğer bir kitabımız resimde görüldüğü gibi her haftaya bir fasikül şeklinde tasarlanmış tatil setimiz. İçerisinde hem eğlenceli bulmacalar etkinlikler var hem de çocukların dikkatini çekebilecek konulara yer verilmiş makaleler var. Öğretmenimizin bana sıkı sıkı tembih etmesine rağmen, okullar kapandığında şöyle bir göz ucuyla bakmıştım tatil setlerine. Lütfen Görkem'i fazla sıkmayın demişti öğretmenimiz. Tatil kitabı önerir misiniz dediğimde hiç gerek yok. Ara ara okumayı unutmaması için hikaye kitabı okusun yeter demişti. Bende kendimi dizginleyip almakta çok ısrarcı olmamıştım. 
Taki sevgili Gülşah Önen bloğunda bu seti önerinceye kadar. Yazısını okuduğum gün Baktım araştırdım. Sonrasında kendimi sipariş verirken buldum :) İyiki de almışım. Evde sıkılan Görkem'e en azından bir değişiklik oldu. Test ekini daha çok sevdi. Soru çözmek hoşuna gitti. Ama test ekindeki 20 sorudan oluşan her bir testte nerden baksan 1. sınıf müfradatının dışında 2-3 soru oluyor. Bu konuda biraz daha hassas davranılabilirdi. Sonuçta bu çocuklar soru çözmeyi yeni öğreniyorlar. Boş bırakmak şevklerini kırabilir diye düşünüyorum. Ama bende tudem yayınlarını beğendim. İlgililere önemle tavsiye ederim. 

2 yorum:

  1. Gerçekten apartman da çocuk bakmak çok zor! Onları bir nebze olsun eğlendirmek için güzel bir tavsiye...

    YanıtlaSil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)