Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

14 Nisan 2016 Perşembe

Hayvan Çiftliği - George Orwell

2015'in son akşam yemeği için sevgili arkadaşım Sümeyra'yı yemeğe çağırmıştım. Yemeğin sonunda tavuğun lades kemiğinden ladese girelim, biraz nostalji yapalım dedik. Ayy ne heyecanlıydı. Çocukluğumuzda pek meşhurdu bu lades işleri. Ne zaman tavuk  yesek ladese tutuşurduk. "Ladesim lades olsun mu? Olsunnnnn! Sözünden dönen namert olsun mu? Olsuunnn! der elinde kalan kemiği de karşı tarafa verip ladeslemeyi başlatırdık. İşte bizde öyle yaptık. Kaybeden kazananın seçeceği 3 kitap alacak diye anlaştık. Yoğun çabalar sonucu 2015'in son dakikalarında ben ladeslemeyi başardım. Çok eğlenceliydi yaa heyecan yaptık biraz :)) 
İşte Hayvan Çiftliği o kazandığım kitaplar içinden belirlediğim kitaplardan birisiydi. Diğerleri de "Dağlar Yankılandı" ve "Momo" Sağolsun bir gün aniden sürpriz yapmış almış kitaplarımı. Buradan da tekrardan teşekkür etmiş olayım. Kesene bereket Sümeyracım tekrar teşekkür ederim. 
Önceleri kapağındaki domuz resminden dolayı oldukça ön yargılıydım. O kadar çok arkadaşım okuyup beğendi ki bende eksik kalmayayım ön yargılarımdan sıyrılayım dedim. Dün hastanede uzun sürecek rapor işlerim vardı. Ahaa dedim kitap zaten 154 sayfa bugün başlayayım sıra beklerken işlerimi hallederken okur, bitiririm ben bunu. Dedim demesine de bitiremedim. Basım hatasıyla karşılaştım. 96. sayfadan 129. sayfaya atlamış aradaki sayfalar yok. Haydaaaa dedim tam heyecanlı yerinde olacak iş mi? Neyseki Sümeyracım imdadıma yetişti ondaki kitabı getirdi de şükürler olsun bitirdim. Tabi kitaplığımda yarım yamalak bir kitap barındıramayacağımdan yayın evini aradım. Tabi efendim kargoyu alıcı ödemeli gönderin. Biz size hemen yenisini gönderelim dediler. Hemen gönderdim bir kaç güne kalmaz gelir diye umut ediyorum. Bunu da hallettikten sonra azıcıkta kitaptan bahsedelim.
Okuduğum ilk distopik ve George Orwell ile de tanıştığım ilk kitap. Hani derler ya ilk intiba önemlidir diye. Hah işte Orwell bende iyi bir intiba bıraktı. 

Spoiler içermez. 
Sömürgeciliğe karşı olan bir grup hayvanın Beylik Çiftliği'nin sahibi bay Jones'a kafa tutmaları ve onu çiftlikten kovmalarıyla başlayan macera, çiftlik yönetimini ele geçiren hayvanların özgür yaşama mücadeleleri ile devam ediyor. Yönetime karşı bir başkaldırı hikayesi de diyebiliriz. Masalımsı bir anlatıma sahip olan kitabın adının hemen altında zaten alt başlık olarak "Bir peri masalı" yazıyor. Ama çocuklara anlatılanlardan değil tabi ;)

"İnsan üretmeden tüketen tek yaratıktır. Süt vermez, yumurta yumurtlamaz, sabanı çekecek gücü yoktur, tavşan yakalayacak kadar hızlı koşamaz. Gene de tüm hayvanların efendisidir. Hayvanları çalıştırır, karşılığında onlara açlıktan ölmeyecekleri kadar yiyecek verir, geri kalanını kendine ayırır. Bizse emeğimizle tarlayı sürer, gübremizle toprağı besleriz, oysa hiçbirimizin postundan başka bir şeyi yoktur. Siz, şu karşımda oturan inekler; bu yıl kaç bin litre süt verdiniz? Güçlü kuvvetli danalar yetiştirmek için gerekli olan sütleriniz nereye gitti? Her bir damlası düşmanlarımızın midesine indi. Ve sen Clover, doğurduğun o dört tay nerede; yaşlandığında sırtını dayayacağın, keyfini süreceğin o taylar nerede? Dördü de bir yaşına geldiğinde satıldı; onları bir daha hiç göremeyeceksin. İnsanlara verdiğin o dört tay ve tarlalardaki emeğinin karşılığında bir avuç yem ve soğuk bir ahırdan başka ne gördün? "

Hayvanların isyan etmesini sağlayan domuzlar yönetimin başına geçer. Geçimlerini kendi kendilerine sağlamak için didinir çalışırlar. Ama beklenmedik gelişmeler sonucunda işler hiç de planladıkları gibi gitmez. 

Orwell hayvanların yaşadıklarını sanki içlerine girmiş kadar güzel anlatmış. Her bir sayfasını yüzümde tebessümle okuduğum, eğlenceli kitaplardandı. 

Biraz farklılık isterseniz, biraz da akıcı olsun derseniz işte tam size göre bir kitap, okuyun derim. 

Herkese keyifli okumalar...

16 yorum:

  1. Hayvan Çiftliği çok severek okuduğum bir kitap olmuştu. Benim için yeri çok ayrı. Birisine kitap önermem gerekirse, önerdiğim kitaplardan biri oluyor. Gerçekten okunması gereken bir kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende severek öneririm bundan sonra çok cici bi kitap bazıları kitapların sayfaları çok diye şikayet eder ya bu tam da o çok sayfalı kitap sevmeyenlere göre.

      Sil
  2. Bu aralar yazarın 1984 isimli kitabı da çok ön planda. Her iki kitabını da aldım listeye. Distopya severler için güzel bir öneri. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1984'ü de okumayı düşünüyorum nasıl olsa yazarla sevdik birbirimizi ;)

      Sil
  3. Bu kitabı çok sık görüyorum ama bir türlü sıra gelmedi...
    İnşallah bende okuyacağım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sık gördüğün kadar var ama Şebnem en azından hayal kırıklığına uğramıyorsun.
      Keyifle okuyacağına eminim ;)

      Sil
  4. Bloglardan uzak kalınca, hangi kitapların beğenildiğini takip edemez olmuşum. İlk defa duyuyorum kitabı. Kızımla birlikte okuyabileceğimiz bir kitaba benziyor sanki.
    Lades olayı da güzelmiş. Alacak kitaplar listesi uzadı da uzadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarla okunabilir mi kısmen. Hayvanlar konuşturulduğu için eğlenceli gelebilir belki.
      Çocukken yapılanlar hep mi güzeldi. Hep mi özleyeceğiz bilmem...

      Sil
  5. ben pek distopya sevmiyorum ama önyargılı olmamak lazım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bunu seversin eğlenceli bir kitap çünkü...

      Sil
  6. Kitabı severek okumuştum. 1984 ile beraber yazarın en iyi kitaplarındandır.
    Bu arada sayfanıza girince başka bir siteye yönlendiriyor, sadece bana mı oluyor bilemiyorum ama eklentilerle alakalı olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yazdan Kalan;
      Reklam sitesine yönlendiriliyor evet herkeste oluyor bende de oluyor. Eklediğim bir kodla birlikte oluştu. Şablonu tarıyorum bloghocam serdar beye de mail attım o da ilgileniyor sağolsun vakit buldukça sorunu ortadan kaldırmak için çalışıyorum. En kısa zamanda çözeceğim inşallah.

      Sil
  7. Ben de okumak istiyorum bu kitabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyup beğeneceğini tahmin ediyorum. Farklı gelebilir aynı zamanda da eğlenceli.

      Sil
  8. Merhabalar.
    Ne güzel!.. Hem tavuğu yiyerek karnınızı doyuruyorsunuz, hem de onun lades kemiği ile ladesleşerek heyecan yaşıyorsunuz ve sonuç olarak da biriniz kazanıyor ve kazanan 3 güzel kitabın sahibi oluyor. Okuduğunuz o kitaplardan değişik bir haz alırsınız. Çünkü, lades sonunda kazandığınız için, kitap size değişik bir heyecan, haz ve mutluluk verir. Siz zaten okumayı seven bir insansınız.
    Ladesi kazandığınız için sizi tebrik ederim. Arkadaşınızı da lades sonucu yapması gerekeni yerine getirdiği için tebrik ederim. Onun görevi ve sorumluluğu sizinkinden daha ağır olduğunu da unutmayalım lütfen.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için. Kazandığım kitabın 30 sayfası eksik çıktı :) Sonra yayın evine gönderdim macera biraz daha uzadı. Neyseki yenisi geldi de sorun ortadan kalktı.
      Saygılarımla...

      Sil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)