Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

20 Mart 2017 Pazartesi

Apartman Sohbetleri "İyilik, Paylaşım, Özgüven, Otorite"

apartman sohbetleri ile ilgili görsel sonucu
Huuu komşu komşu aman apartmandanda hiç ses gelmiyor bugünlerde. Ayol nerde bu millet. Ah bu 2 Balık Esra kız yok mu o, o haber verdi gel sohbet edelim diye nerelerde bilmem bu kız hiç sesi çıkmıyor. Aman nerede olacak doğum günüydü ya geçen hafta, onun kutlamaları devam ediyordur daha kısa bi süreliğine onu unutalım biz. Gelmez o sohbete falan. Aaaa sana söyledim mi esas bu sohbetlerin fikir anası İlham Kedisi yok mu? Hah hahh o işte hani bıcır bıcır, samimi ve sıcacık sohbeti olan ayyy komşum geçenlerde bir çikolatalı pasta getirmiş bu bizim ilham kedisi. Nasıl da becerikli maşallah hem eli işliyor hem dili 😊 Eee sende  ne var ne yok komşum? Kızın ne yaptı şu sınav işini? Hafta sonu sizin de sesiniz çıkmadı nerelere gittiniz? Apartmanı ben beklerim sizin gözünüz arkada kalmasın. İşten güçten hiç dışarıya çıkmaya fırsatım olmadı vallahi... Oyy oyy aman aman komşum kadın kısmının işi biter mi hiç :/  Ayy dur dur aklıma geldi hani şu güzel sohbet soruları vardı ya az daha yazalım da birbirimizi daha yakından tanıyalım komşum ;)

16. Kendini çok değerli hissettiğin bir an var mı?
Bana özel sürprizler yapıldığı zaman, hiç beklemediğim bir dostumdan kargo/hediye geldiğinde, işte/evde/arkadaş ortamında takdir edildiğimde, küçük oğlumun sevgisini göstermesi çok zordur. O bana "seni seviyorum" dediğinde, (diyeceksiniz ki ne var bunda şöyle izah ediyim. Kendisi şu anda 4 yaşını tamamladı ve içinden gelerek kendiliğinden sadece 1 kez söyledi bu sözü 😞 Üstelik balık burcu duygusal olması gerekmiyormuydu? Sevgi de duygudur ama yaa gibi bu uzar gider. Neyse canın sağolsun evlat, umudum gelecekte bunu telafi etmen yönünde 😉

17. Annenden ve babandan ne öğrendin?
Rahmetli Annem; "ne verirsen elinle o gider seninle" derdi çokça. Dağıtmayı paylaşmayı o kadar çok severdi ki. Ne pişirse komşularımızla paylaşırdı. Ya da yalnız birşey yemezdi kızım karşı komşu teyzeni de çağıralım derdi. Aman kızım kapına geleni boş çevirme, sen verdikçe evinin bereketi artar. Elini korkak alıştırma, kıskanma, Allah sana daha çok verir derdi. İyilik yap kızım, sen iyilikten şaşma! kul bilmezse Allah bilir derdi. Hani atasözleri var ya bir de ana sözleri var. İşte onların hepsi kulağımda çın çınlıyor. Tam da senin dediğin gibi bir evlat oldum annem sen rahat uyu....

Rahmetli Babam; öyle güzel yüreklendirirdi ki gücümün yetemeyeceği işler için bile çok çabalardım. Yapamam dediğim çoğu şeyi onun bu cesaretlendirmesi sayesinde yapmışlığım çoktur. "Sana güveniyorum sen yaparsın" demesi var ya öyle içi dolu bir duyguydu ki benim için şu an çok daha iyi anlıyorum bu sözlerin kıymetini...Çok otoriter bir yapıya sahipti, bazı kurallarından asla taviz vermezdi. O zamanlar çok saçma ve katı gelen tüm kuralları artık çok anlamlı ve faydalı geliyor. Her zaman kendi kendime yetebilmeyi öğretti bana, zorluklarla nasıl başa çıkabileceğimi, inadına başarmayı, azmetmeyi, sevmeyi, dürüst, ahlaklı insan olmayı, yalandan uzak durmayı öğretti. Ben ona hayrandım. O benim idolümdü, inatçı keçi babamdı, duruşuna hayran olduğum adamdı 😍

Aman aman komşular bazı sorular yüreğe ağır gelen cinsten, çok damardan... Ee bugünlük de bu kadar olsun haydi kalın sağlıcakla... 

1. Nasıl bir apartmanda büyüdün?  "Evimiz"

2. Çocukluk eğlencen neydi?  "Çocukluk Eğlencem"

3. Yedi yaş pantolonunu bulsak cebinden ne çıkardı? "3,4,5,6,7,8,9 sorular"

4. Çocukluk kahramanın kimdir?  "3,4,5,6,7,8,9 sorular"

5. Gereksiz bir yeteneğin var mı? "3,4,5,6,7,8,9 sorular"

6. Hastası olduğun bakkal ürünü hangisi? "3,4,5,6,7,8,9 sorular"

7. En saçma zevkin? "3,4,5,6,7,8,9 sorular"

8. En büyük çılgınlığın? "3,4,5,6,7,8,9 sorular"

9. Çocukken en çok korktuğun şey? "3,4,5,6,7,8,9 sorular"

10. En sevdiğin ve sevmediğin özelliğin? "Canım Kendim"

11. Karşı cins karşısında en çok utandığın an? "Canım Kendim"

12. En maskulen/feminen yanın nedir?  Canım Kendim"

13. Asla cesaret edemeyeceğin bir şey? Canım Kendim"

14. En sevdiğin fiziksel acı? Canım Kendim"

15. Almış olduğun en saçma teklif? Canım Kendim"

16. Kendini çok değerli hissettiğin bir an var mı?

17. Annenden ve babandan ne öğrendin?

18. Hangisi daha olası; cadı, vampir, kurt adam? Ve tabii ki neden?

19. Manzarasız müthiş bir daire mi, manzaralı tek odalı bir daire mi?

20. Hayat sana ne öğretti?

26 yorum:

  1. Ne güzel cevaplamışsınız soruları.Annenizden öğrendiklerinizde çok güzel.Çocuğunuza gelince benim de bir erkek kardeşim var ve balık burcu.Aslında duygusal ama belli etmemeye çalışanlardan.Belki sizinki de öyledir.Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim içimden geldiği gibi cevapladım. Aslında eşim de balık ama sevgisini gayet de güzel ifade eder. Belki büyüyünce değişir diye umut etmekteyim :)

      Sil
  2. Annemden ve babamdan çok benzerlerini öğrendim ben de. Beğeni ile izliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Nur içinde yatsınlar, anneniz ve babanızdan en kıymetli şeyleri öğrenmişsiniz.

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten de paylaşınca bereket artar. Ben de ona inanırım.Annen sana çok güzel bir alışkanlık bırakmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet paylaştıkça hem herşey daha güzel hem de bereketi artıyor.Tasdik edip onayladım :)

      Sil
  5. Anneciğin de babacığın da nurlar içinde yatsınlar.

    Benim anneannemin de sofrası hiç boş olmazdı ve eşinden bağlanmış o azıcık emekli maaşının bereketine inanamazdın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Handancım,
      Şimdiki komşuluklarda nedense herkes iş güç peşinde ve vakit yok sofrada birlikte komşularla oturmaya. Bizim sofralar hep boş nerde o eski dolu dolu sofralar...

      Sil
  6. anne den babadan öğrenilen şeyler asla unutulmuyor mekanları cennet olsun. Küçük balık burcu evlat büyüdüğünde görürüm ben seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Gülşahcım teşekkürler.
      Ah o balık burcu bilmiyorum ki büyüyünce değişir mi?

      Sil
  7. Ahahahaha sabah sabah güldüm ha, yaziciim beybim aynen dediğin gibi bu ara doğum günlerine kanalize olmuştum ehehehe :)
    Anne ve babadan öğrenilenler unutulmuyor gerçekten ona katılıyorum :)
    Öperim seniiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül diye yazdım bende zaten :)
      Bende öper, sımsıcak sarılırım ♥

      Sil
  8. Allah rahmet eylesin, nurlar içinde uyusunlar. Ne güzel bir evlat yetiştirmişler. Maşallah size :)

    YanıtlaSil
  9. Anne ve baban için Allah binlerce kez rahmet eylesin canım :)) Bu arada Apartman Sohbetleri konseptini de çok sevdim:)) hiç beklemediğim bir zamanda gelen hediye/kargo olayına ben bayılıyorum müthiş bir his :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, hoşgeldiniz
      Benim de içime çok sindiği için cevaplamak istedim apartman sohbetlerini çok keyifli değişiklik oldu bana da ;)

      Sil
  10. Merhaba laflamaya geldim:) Sizin yorumlar yanıtlamaya açık olmadığından yanıtlayamadım. Önemli olan doğru kurbağayı öpmek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz ne iyi ettiniz de geldiniz :) Hay Allah her yerden yanıtlamaya açık biliyordum ayarlarımı kontrol etmem gerekecek sanırım..

      Sil
  11. Nur içinde yatsinlar. Küçüklügüm apartmanda geçti. Güzel anilarim da var tatsiz olanlar da 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette herkesin yaşadığı yerle ilgili illaki kötü anıları da var insanız çok normal bu ;)

      Sil
  12. Ne kadar samimi bir yazı olmuş çok içten :) Paylaştıkça dağıttıkça çoğalıyor elimizdekiler sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim o sizin içtenliğiniz :) Evet paylaşmak güzel ;)

      Sil
  13. Samimiyetine en kocaman öpücükler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sen samimiyetle sormuşsun bende içimden geçenleri yazdım sevgili ilham kedisi :)

      Sil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)