Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

13 Nisan 2017 Perşembe

Muhteşem Bir Cheesecake Tarifim Var :)

   
Şimdi neden muhteşemmiş altı üstü bir pasta demeyin lütfen hemen açıklayayım. İnternete girseniz bir sürü cheesecake tarifi var. Bazılarının ölçüleri tutmuyor bazısının tadı fazla geliyor gibi...Çok güvenilir yerlerden almak lazım tarifleri. 6-7 yıl önce bir arkadaşımdan almıştım bu tarifi o gün bugün çevremdeki tüm tanıdıklarıma veriyorum. Defalarca yapmışlığım var. Tabi yapımı biraz zahmetli ama sonuç muhteşem.Yani eğer cheesecake seviyorsanız buna bayılacaksınız diyorum :) Ufak bazı püf noktalarını da vereyim bu tarif 26 cm çapındaki bir borcam için idealdir. Portakallı sevmiyorsanız sadede yapabilirsiniz. Resimde görülenin içinde portakal suyu yok. Üstündeki pelteyi yaparken çilek aromasını sevdiğim için çilek reçeli kullandım. Hangi meyveyi seviyorsanız üzerine onun peltesini yapabilirsiniz. Hatta çikolata sosu bile gezdirebilirsiniz. Zevki sizin...

Tabanı için :
* 1 paket yulaflı bisküvi
* 50gr. terayağı
* 1 türk kahvesi fincanı süt

   Kreması için : 
* 2 paket labne peynir (400gr.)
* 1 kutu krema (200ml.)
* 2 yumurta (oda sıcaklığında)
* 3 çorba kaşığı un
* 1 çorba kaşığı nişasta
* 1 su bardağı şeker
* 1 paket vanilya
* 1 yemek kaşığı süzme yoğurt
* yarım çay bardağı portakal suyu

Peltesi İçin :
* 1 çay bardağı su
* 2 tatlı kaşığı nişasta
* 2 çorba kaşığı şeker
* 2 çay bardağı portakal suyu

Tabanının yapılışı : 
Bisküviyi toz haline getirip, tereyağıyla karıştırarak, azar azar sütü ekleyip, hamur kıvamı elde ediyoruz. Bastırarak borcama yayıp, kremasını hazırlayana kadar buzdolabında soğutuyoruz.

Kremasının Yapılışı : 
Yumurtanın sarısını ve beyazını ayrı ayrı kaplarda çırpıyoruz. Sarısıyla birlikte krema ve  labneyi de karıştırdıktan sonra, portakal suyu, un, nişasta, vanilya, şeker ilave edip çırpıyoruz. En son yumurtanın beyazlarını da ekleyip iyice çırptıktan sonra, dolapta beklettiğimiz tabanın üzerine bu kremayı döküyoruz. 170 derece önceden ısıtılmış fırında benmari usulü pişiriyoruz. 1 gece buzdolabında dinlendirdikten sonra ertesi gün (ya da sabahtan kekini yapıp akşam da) peltesini hazırlayıp üzerine döküyoruz. 

Peltesinin yapılışı : 
Portakal suyu, şeker ve nişasta karıştırılıp, katılaşıncaya kadar ocakta pişirilir. Soğutulup kremanın üzerine dökülür. Peltesi de  donduktan sonra arzuya göre üzerine iri fındık ya da badem taneleri serpip servis yapabilirsiniz. Sonra da afiyetle götürüyoruz. 
Ağzınızın tadı hiç bozulmasın... 
Afiyetle olsun...

28 yorum:

  1. Bu akşam eve gidip yarın gelecek misafirlerim için tatlı arıyordum nette karar veremedim bi bloglara bakayım dedim. Okuma listemde karşıma çıkan ilk yayın oldu. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hafta sonu bende misafirim için yapmıştım.Hem leziz hem de herkesin yaptığı bişey değil. O sebeple misafirinizin de beğeneceğine eminim. Yazım ne güzel bir tesadüfle çıkmış karşınıza :)

      Sil
  2. Bayılırım..tek başıma hepsini yiyebilirim,dolapta varsa hep dolaptayim aklımdan çıkmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen benimde aklım hep dolapta kalıyor :)
      Kaç gündür gelip gidip yiyorum ;)

      Sil
  3. Bizim evin de favori tatlılarından.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Her mevsime uyan ne güzel bir pastadır. Bir defa yumurtasız hiç pişirmeden yapmıştım. Daha kolay, daha pratik bir uygulama idi.Elinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mantıklı içindeki krema sonuçta yumurta koymayınca pişirmeye de gerek kalmaz. Tadında bi değişiklik olur mu acaba?

      Sil
  5. Muhteşemmmm i görünce dur bi bakaym dedm iyikide bakmisim :) ellerinize saglk :)

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık ben de genelde bu iekilde yapıyorum .ok lezzetli oluyor sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Yıllarca uzak durduğum ve tattıktan sonra vazgeçemediğim nadide yiyecek :) Ellerinize sağlık. Çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  8. Off ağzımın suyu akarak okudum , yapmaktan çekiniyordum ama çok ikna ediciydi yazın...ellerine sağlık, yaptığımda paylaşacağım..

    YanıtlaSil
  9. emeğinize sağlık , çok güzel görünmekte :D

    YanıtlaSil
  10. Öncelikle sayfama gelip yaptığınız nazik yorum için çok teşekkür ederim. Zordu hem de çok zor, hayatımda verdiğim en büyük sınav. Kazandım mı? inşallah, yavrum ilik nakline ihtiyaç olmadan bu hastalıktan çıktı, inşallah devamı da hep sağlıklı olacak. Kuzeninin kızı sanırım küçük enin olun o da atlatacak ve sağlığına kavuşacaktır.
    Ayrıca sayfanızı sevdim, devamlı okuyucu olmak için inşallah diyeceğim. Kendi blogumda birz zavallı kaldı son yıllarda inşallah onu da devam ettirebilirim. Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de hoşgeldiniz...
      Bloğumu beğenmenize ayrıca sevindim. Her zaman beklerim.İyi dilekleriniz için de çok eder, size de sağlık ve esenlik dilerim.

      Sil
  11. Bayılırım,en sevdiğim tatlılardan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bayılıyorum. Doyurucu ama ağır olmaması en sevdiğim özelliği ;)

      Sil
  12. Cheesecake çok severim.Nefis görünüyor, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamzecim, misafir ol gel bana cheese kekler yapayım sana ♥ :))

      Sil
  13. Benim tarifime benziyor ölçü farklarıyla çok seviyorum cheesecake'i,dışarıdan bir dilim alıncaya kadar evde yapıp doya doya yiyorum :) Ellerinize sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarif tarife benzermiş :) Bence de dışarıdan alıncaya kadar en iyi yapıp doya doya yemek ;)

      Sil
  14. Yapmadım ama şimdiden elinize sağlık Ülkü Hanım :) Eminim çok güzeldir.
    Keşke böyle güzel şeylerin kalorisi az olsa değil mi? O zaman neler yerdik neler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo Büşracım hoş geldin bu ne güzel bir sürpriz. Yapmalısın bence gerçi senin pastaların da çok güzel oluyor ;)

      Sil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)