Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

16 Mayıs 2017 Salı

Dikkat Güçlendirme Çalışmalarımız

İşte en keyif aldığım konu. Çocuklarla en çok zihinsel faaliyetler ve dikkat çalışmaları yapmak onları bu yönde geliştirmek beni çok mutlu ediyor. Daha küçük yaşlardan itibaren Görkemle çoğu oyunumuz yine bu yöndeydi. Bunun meyvelerini ilkokula başlamasıyla birlikte topladık. Çok faydasını gördüm bu çalışmaların. Çünkü algısı daha açık ve seçici olurken, olayları kavramasının daha kolay olduğunu gördüm. Peki bunun için neler yaptık? 

* Yukarıdaki resimde gördüğünüz Unıque marka doğal ahşaptan yapılmış yapboz, diğerlerine göre biraz daha farklı hem yapısı hem de parçaların yerine oturtma şekli biraz zorlayıcı. Ben bile tek seferde takamıyorum doğru parçayı :)) Hem de çocuklar çok seviyor ara ara çıkarıp kullandığımız yapboz şu an tam Onur'un yaşına hitap ediyor. 

* Aslında bütün yaşamınıza bunu yaymanızı tavsiye ederim. Geçenlerde bir sabah arabayla okula giderken, bir çok apartmanın olduğu bir yerde bir tanesinin 5. katında bir kadın halı silkeliyordu. Bak bak Onur kadın balkonda ne yapıyor diye sordum. Hemen gördü halı silkeliyor cevabını verdi. Peki kadının üzerindeki elbise ne renkti? diye devam ettim. Dikkat etmiş "mavi" dedi. Aferin deyip devam ettik. Böyle yapınca çocuklar her zaman çevrelerini daha dikkatli inceliyor. 

* Her yaş grubuna hitap eden sudoku benim favorilerimdendir. Yine her yaş grubuna göre zorluk derecesi ve ona göre resimli, rakamlı ya da geometrik şekillileri mevcut. Bunun için ayrıca bir kitap almadım. Daha doğrusu piyasada tam istediğim gibisini bulamadım. Ben ne istediğimi ve her ikisi içinde zorluk derecesini bildiğim için daha çok internetten bulup, çıktısını alıp yaptırıyorum. Aslında dikkat gelişimi için her gün düzenli olarak yapılması daha uygun. Ama malum çalışma hayatının içinde her gün evde karşılaştığımız bebelerin ruhsal durumları farklı olduğu için bu pek mümkün olmuyor. Görkem'le 6'lı sudokuya geçtik. Aslında 3-4 aydır kitap okumayı biraz ön plana çıkardım. Ödevleri de çok olunca sudokuyu ihmal ettik. Yine başlasak hiç fena olmaz. Sıkılmadan yapması için her gün ödevlerine başlamadan şu aşağıda gördüğünüz 6'lı gruptan en az 3 tanesini yapması mecburi dilerse daha fazla da yapabiliyordu. Ne demiş atalar ağaç yaş iken eğilir. Küçüklükten itibaren alıştırsanız inanın hiç zor gelmeyecek. 
Çocuklarda su doku ile ilgili görsel sonucu       Çocuklarda su doku ile ilgili görsel sonucu
* Normal yapbozları zaten artık bilmeyen yok. Parça bütün ilişkisi ve tümevarım yöntemi olarak zihinsel faaliyetlerin yine en üst sıralarında yer alıyor. Onur şu an da yardımsız 24 parçalı olanı severek yapabiliyor. Görkem 260 parçalıları kolaylıkla yapıyor. Yapboz her gün yapılırsa sıkabilir. Bir dönem Görkem fazlaca yaptığı için uzaklaşmıştı. Ne demiş atalar azı karar çoğu zarar :) Ne güzel söylemiş atalarımız değil mi?
* Şimdiki okul öncesi dönemi kitapları bir harika. Resimleri öyle canlı, sayfaları öyle dolu ki çocuk olmaya gerek yok bunları sevmek için. Aşağıdaki kitap Onur'un son günlerdeki favorilerinden "Yeti ile Spagetti" kitabından bir içerik. İncelerken biraz büyütürseniz ayrıntıları daha net görebilirsiniz. Evvela kitabı baştan sona okuyoruz, konu bütünlüğünü bozmasın diye, sonrasında bana küçük yeşil topu bulur musun? diyorum. Buluyor. Peki turuncu kalemi bulur musun diye yönergeleri çoğaltıyorum. Bu hem ona oyun gibi geliyor hem kaliteli vakit geçirmeye birebir keyifli bir etkinlik, hem de o farkına varmadan zihinsel faaliyette bulunuyor. 
* Görkem birinci sınıfa başladığında adeda yayıncılıktan dikkat geliştirme setleri almıştım. Birinci kitabı bitirmiş, 2. ve 3. kitaplardaki alıştırmalar birbirinin tekrarı gibi gelince, diğerlerini yapmamıştı. Artık onlar da Onur'a kaldı ;) Zaten karşı olduğum set işi de burada beni doğrulamış oldu. Herkes kendi çocuğunun kapasite ve seviyesini bilir. Bu nedenle bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak etkinlik hazırlamanızı tavsiye ederim. 

* Daha önceki yazılarımda dikkat oyunlarıyla ilgili kutu oyunlarından şurada  ve bir de  burada bahsetmiştim. Hatta önceki yazdıklarımı unutmuşum az kalsın bir kaçından yine bahsedecektim. Neyse ben kendimi tekrar etmeyeyim de çocuğunuz için dikkat ve kutu oyunları düşünüyorsanız tıklayıverin eski yazılarıma :)) 

* Dikkat ve zihin açıcı bir etkinlik olarak çocukların da labirentin sonundaki hedefe varmak için can attıkları keyifli bir etkinlik. Sık sık olmasa da bu da uyguladıklarımız içerisinde çünkü bunlardan okullardaki etkinlik kitaplarının içinde çokça var.
labirent oyunu ile ilgili görsel sonuculabirent oyunu ile ilgili görsel sonuculabirent oyunu ile ilgili görsel sonucu
Dikkat güçlendirme faaliyetlerinden daha yaptığımız bir çok etkinlik ve oyun var. Ama çok uzun yazılar okuyanı da sıktığı için şimdilik bu kadarla bırakayım. Başka bir gün yine devam ederim. 

Tüm evlatlara Allah zihin açıklığı versin. E hadi kalın sağlıcakla... 

24 yorum:

  1. Güzel etkinlikler.Ben de buradan kopya çekerim artık.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün annelere faydalı olabilmek amacıyla koydum zaten keyifle yapın sizde 😊

      Sil
  2. Yapboz hala benim de aşkım, Oytun da çok sever. Ben aynı puzzle ı ara ara defalarca yapabilirim, Oytun için bir keredir, tekrar etmez.... Zorlamadım bugüne kadar.

    Sudokuyu bak unutmuşum, Oytun hiç bilmiyor sanırım. Birkaç deneme yapmak lazım.

    Çok güzel bir yazı olmuş, ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapboz her yaş için çok keyifli sanırım ben de çok severim şebnemcim 😉
      Sudokuyu basitten zora doğru gidin ilk başta zorlanırsa yapmak istemeyebilir 😊
      Teşekkür ederim beğenmene sevindim 💕

      Sil
  3. Bir ara Bilgiç akıl oyunları yarışmalarına katılıyordu, keşke yine ilgilense.

    Harika etkinlikler :) Biz de müze gezerken kendimize bir objeyi seçip onu aklımızda tutmaya çalışıyorduk. Hatta nasıl uğraştıysam balık hafızalı olduğum halde Asurnazirpal'ı hâlâ hatırlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da güzelmiş Handancım hafiza oyunlarını da çok severim 😊

      Sil
  4. Bir eğitimci olarak sizi yürekten kutluyorum.Yaptığınız çalışmalar yeni fikirler ortaya çıkarıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Yeni fikirler ortaya çıkarılmasına sebep oluyorsam ne mutlu bana :)

      Sil
  5. Aslında bu tür yap boz olsun puzzle olsun büyükler içinde oldukça etkili oyunlar her yaşa hitap ediyor ilgili bir anne olduğun için kutlarım seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok severek yaparım hala büyükler için olanını.
      Çok teşekkürler :)

      Sil
  6. Bana kadının üzerindeki rengi sorsaydın var ya hayatta bilemezdim. O konuda çok dikkatsizim, öpüyorum çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte o sebepten çocukken alıştırıyorum Gamzecim ;)
      Sevgilerimi bırakıyorum bir ara uğrayıp alıver ♥

      Sil
  7. Ben de kızlarım küçükken bu tür kitaplarla çalışırdık. Gerçekten faydası olan alıştırmalar, çocuklarda dikkat gelişimini destekliyor. Satranç da en azından taş dizimi ile bir iki hamle öğretmiştik.
    Başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler evet çok çok faydalı her yaş için...

      Sil
  8. maaşallah yakışıklılara. Çok doğru ve faydalı etkinlikler bunlar harikasınız.
    Kendi çocuklarım da bu tarz oyunlarla faaliyetlerle büyüdüler onlar 3-4 yaşların da iken satranç takımı almıştım o yaz kuzenleriyle bir araya gelince bilen bilmeyene öğreterek bir hafta sonun da herkes birbiriyle maç yapar olmuştu:))) okul hayatı başlayınca da kurslara katıldılar. yaşam boyunca pratik düşünme ve zamanın da işlerini bitirme algıları gelişti ayrıca eğitimlerin de çok büyük faydasını gördüler artık kendi çocuklarına gösterirler inş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İnşallah ne görürlerse onu uygularlar bence ;)

      Sil
  9. Bu alıştırmalar ne güzel :)) Ben de çok dikkatsizim, ne giydiğine cevap veremezdim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Küçükler veriyor ama onlar bizden daha dikkatli ;)

      Sil
  10. Küçük beyler bilinçli anneye sahip çok şanslılar.
    Sudoku benimde favorim..
    Tavşan labirentini koca bebeğim Hilmi çok severdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sevilmeyecek gibi değil ki...

      Sil
  11. Çok güzel etkinlikler gerçekten sizin gibi bilinçli annelere sahip olan çocuklar çok şanslı inşallah bende ilerde böyle güzel şekilde etkinlikler yapabilirim kızım için 😊 emeğinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Olursunuz sizde tabi daha da iyisini yapmanız dileğimle sevgiyle kalın...

      Sil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)